Thursday, September 24, 2009

MAJLIS BERBUKA PUASA SEBC-BENGKEL PERLINDUNGAN SEMANGAT MAJU TAIPING


gambar beramai-ramai


Bengkel Perlindungan Semangat Maju Taiping- anak angkat SEBC


Mr Joseph Lau sedang berucap


Cikgu Razuan- Juruacara berpengalaman


Abg Aziz Radio dengan motosikal yang baru dibelinya


Abg Khalid tengah dok jampi hujan kot...


ni di Abg Aziz hero Kg Jelapang


dari kiri- Pak Yusof, En.Ng Chee Fa, Abg Rahim dan ustaz


Che Mat sedang memberikan ucapan ringkas


Goluck sedang menyampaikan bantuan kerusi roda kepada BPSMT


rapat macam adik-beradik...


keluarga besar SEBC..


antara tetamu yang hadir


khusyuk mendengar ucapan


cute2 semuanye..


lokasi kereta terbabas


ni dia Panglima Awang


ni pulak Panglima Parang Panjang


kereta yang berjaya diselamatkan oleh ahli2 SEBC


tiada kerosakan yang berlaku..

JUMAAT, 18hb.September,2009- SEBC telah mengadakan Majlis Berbuka Puasa dengan Bengkel Perlindungan Semangat Maju Taiping (BPSMT) bertempat di Bengkel PSMT yang terletakdipekan Aulong,Taiping. Majlis telah bermula pada jam 6.00petang.Kehadiran ahli2 SEBC serta para tetamu amat memberangsangkan dan kehadiran adalah sekitar 200 orang.
En.Joseph Lau (Pengerusi SPSMT) merupakan tetamu kehormat pada hari itu. Pak Yusof selaku Ketua Kampung Aulong telah sudi hadirsebagai Tetamu Jemputan ke majlis tersebut.
SEBC telah memberikan pelbagai sumbangan dan bantuan kepada BPSMT dan juga kepada mereka yang kurang bernasib baik. Pada majlis tersebut, Che Mat selaku Pengurus Syarikat Husdah Enterprise telah menghulurkan bantuan berupa barangan dapur kepada mereka yang kurang bernasib baik. Pakyeh, Abang Thamin dan saya sendiri telah menghulurkan sedikit sumbangan kepada majlis tersebut. Sementara Geegoluck telah menyumbangkan sebuah kerusi roda untuk kegunaan BPSMT.
Majlis pada hari itu telah dimulakan dengan ucapan Abg Thamin yang mewakili Presiden SEBC dan telah disusuli oleh En. Joseph Lau selaku Pengerusi SPSMT. Abg Thamin telah menyentuh tentang sumbangan yang dibuat oleh SEBC serta memberikan beberapa pandangan terhadap BPSMT. En.Joseph di dalam ucapannya pula telah melahirkan rasa terima kasih yang teramat sangat di atas keprihatinan SEBC di dalam menjalankan tanggungjawab sosialnya dan telah mengiktiraf SEBC sebagai "Bapa Angkat" kepada BPSMT. Seperti biasa Cikgu Razuan (orang berpengalaman) telah bertindak sebagai Juruacara majlis yang hebat.
Selesai sahaja ucapan, majlis penyampaian sumbangan SEBC telah dimulakan. Alhamdulillah majlis penyampaian tersebut telah tamat sebaik sahaja tiba waktu berbuka puasa. Selesai berbuka puasa,solat maghrib berjemaah diadakan di tingkat 2 bangunan tersebut.
Selesai solat maghrib,SEBC telah mengadakan mesyuarat khas bagi membincangkan program swelepas Hari Raya. Antara keputusan yang telah dicapai ialah SEBC akan mengadakan ziarah ke rumah Abang Aziz Radio di Teluk Medan pada 26hb. September, 2000 jam 9.00 malam. Selepasitu,pada 3hb.Oktober, 2009pula SEBC akan mengadakan rumah terbuka bertempat di rumah Che Mat di Taman Sg Mas,Taiping. Semua ahli akan memberikan sedikit sumbangan wang tunai bagi menampung serba sedikit perbelanjaan untuk majlis tersebut. Selebihnya akan ditanggung oleh Che Mat sendiri.
Selesai saja mesyuarat tersebut kami telah bergegas ke Petronas Aulong bagi membantu anak Abang Thamin di mana kereta Kancilnya telah terbabas masuk ke dalam longkang akibat hujan lebat. Inilah semangat setiakawan kami yang tidak boleh dijual-beli. Lori tunda dan konco2nya telah siap sedia menunggu untuk 'membuat duit' pada malam itu tetapi hero2 SEBC telah 'menghampakan' mereka!. Alhamdulillah kereta Kancil tersebut telah berjaya 'diangkat' semula ke atas jalanraya dengan berkat kerjasama kami keluarga SEBC..
SEBC ingin melahirkan ucapan penghargaan terima kasih yeng teramat sangat kepadasemua ahli yang telah menjayakan majlis pada kali ini. Kepada semua penyumbang yang budiman, semoga segala sumbangan ikhlas abda akan mendapat keberkatan serta kerahmatan Allah hendaknya.
Itulah aktiviti penutup SEBC di bulan Ramadhan yang mulia bagi tahun 2009 ini.
Sekian untuk tatapan kali ini, terima kasih.

simple bike easy ride
"KITA BERSAUDARA-WE ARE BROTHERS"

No comments:

Post a Comment